Ваня ИВАНОВА
В навечерието на един от най-светлите и духовни празници – Деня на народните будители ви срещаме с тенора Стефан Петков от Музикалния театър „Стефан Македонски“, който за първи път е влязъл в ролята на режисьор, при това в Кърджали. Той репетира мюзикъла «Червената шапчица» в Дома на културата. Амбицията на този съвременен будител е да помогне на артистите да възродят традициите на Оперетата, както и да провокира младите хора да заобичат сцената.
На сутринта след концерта, които има през месец май в Дома на културата, Стефан Попов получава от директора му Мариана Ликова изненадваща покана да постави оперета или мюзикъл в Кърджали.
Изключително е впечатлен от идеята и се съгласява. Предлага „Червената шапчица» на Шарл Перо – приказка с невероятната музика на талантливия български композитор Александър Владигеров, син на Панчо Владигеров. Тенорът – режисьор споделя пред „Нов живот“, че е много щастлив, да работи в Кърджали, заобичал е всички в Дома на културата. Казва, че кърджалийци са много топли хора.
Бързо се сприятелява с целия екип. Разбира, че тук е имало дългогодишна традиция в оперетата, че е имало големи артисти и режисьори, на високо ниво, като Видин Даскалов, Людмила Чешмеджиева, Хрисан Бъчваров, всички от Музикалния театър в София, в който има щастието да ралботи от 2007 година досега и самия той. Според Стефан Петков, Мариана Ликова е прегърнала една невероятно силна кауза, да върне този лик на оперетата, който е радвал публиката преди години. Тя е един истински възрожденец. Подкрепям ръководството в това начинание. Традициите не трябва да се затриват. Българите много обичаме да закриваме, а откриваме, май само заведения. Ето тук, на колко километра е Турция, където във всеки град има филхармония, създават се нови театри. Това е културата, това е храната за душата, категоричен е Стефан Петков.
За мен «Червената шапчица» е дебют като режисьор. С голямо удоволствие работя с артистите и с едни страхотни млади хора. Надявам се да успея да ги запаля в това изкуство, да почувстват аромата на сцената. Опитвам се да възпитам в чувство на отговорност у младото поколение. Правя го с голяма обич. Е, понякога крещя, но се надявам те да не ми се сърдят. Всичко е, за да върви работата. Моето кредо е: Талантът си е талант, но дисциплината е първото нещо. После идва подготовката, как трябва да идват на репетицията. Ако тя е насрочена за 10 часа, не започва тогава, а минимум в 9 и 23. Например аз, когато имам спектакъл, отивам 2 часа преди началото, за да мога да си видя нещата, задачите, текста, костюма и т.н. какво е нужно – да си погледнеш текста, да си видиш задачите и костюмите. За излезеш на сцената трябва да си подготвен първо ментално, след това – физически.
Изкуство се прави със съмишленици. Много ми се иска в Кърджали да открием една Лиляна Кисьова, един Видин Даскалов. Има добри кадри – и младежи, и не само – хора, които искат да се развиват, виждам го в очите им, убеден е тенорът.
Снимки: Ваня Иванова
Последвайте ни и във Facebook