Преди няколко дни катедралата „Св. Стефан“ във Виена се превърна в своеобразен музей на съвременното изкуство. До Великден, който тази година се пада на 4 април, посетителите на катедралата ще бъдат посрещани отвън от четириметрова оранжева грейка (термофор), стъпила здраво на краката си, а главният олтар ще е покрит от плащаница във формата на огромен виолетов пуловер, с площ от близо 80 кв.м.
„Този пуловер ни обгръща, топли и е символ на защита и безопасност“, коментира неговият автор Ервин Вурм. С тези творби църквата иска да вдъхне на виенчани усещане за топлина, любов към ближния и безопасност. Това са ценности, които са необходими винаги, но те са особено актуални във времена на пандемия и „социална дистанция“. Именно по този начин свещеникът Тони Фабер и Ервин Вурм интерпретират инсталацията, която тази година е издигната за втори път по време на Великия пост във Виена.
И двете произведения бяха изложени на същото място и миналата година. Тогава огромната грейка пред южната фасада на катедралата беше все още черна. Поради извънредното положение и първия локдаун, много виенчани не успяха да видят и чуят посланието, затова тази година инсталацията отново е в центъра на Виена. Традицията известни художници да покриват с плащаница главния олтар в „Св. Стефан“ датира от 2013 г.
Ервин Вурм (66 г.) е един от най-известните съвременни скулптори в Австрия. Прочута е серията му „Едноминутни скулптури“ от края на 80-те години, както и серията „Отчаяни философи“ от 2009 г. Сред най-известните му произведени